laupäev, 2. oktoober 2021

Võrgusuhtluse eripärad

 Võrgusuhtluse eripärad

Oktoober 2, 2021


Arutus

Hiljuti lugesin veebis artikli veebisuhtluse reeglitest, ehk siis Netiquette'ist. Seal üli 10 reeglit, mille on vaja meeles pidada, kui kunagi otsustad veebis suhelda. Ma ei hakka neid loetlema, soovide korral on võimalik iseseisvalt neid leida allikatest ja lugeda. Kõige meeldejäätavam oli minu jaoks esimene reegel nimelt "Remember the human"(est. Ole inimene). See reegel räägib sellest, et enne enter klahvi vajutamist peabki mõelda sellest, kas see, mida sa tahad kirjutada nii ei solva kedagi kui ka ei pane teist inimest ebamugavasse olukorrasse. Siin kehtib printsiip "Tee teisele, nagu sa tahad endale tehtavat". Mina ise tavaliselt veebis ei suhtle, isegi kui vaatan läbi sotsiaal meediat mina mitte kunagi ei jätta komentaare, ning juhul, kui ikkagi suhtlen, siis toimub see suhtlemine ainult mu sõpradega. Sellel olukorral on igaühel samasugune suhtlemisviis, kui päriselus. Aga umber 4 aastat tagasi mina harrastasin ilmselt palju arvutimängudega, Ning nende mängudega, kus sa pead mängima meeskonnas ehk tiimis. Ja sellised mängud on just sellised kohad, kus sellist reeglit rikkutakse kõige rohkem. Kui sa mängid halvasti, siis sulle garanteeritakse suur hulk solvsõnu, mõnikord rääkidakse ka su pereliikmetest, ja palju muud. Kõige paremini iseloomustab neid inimesi inglise keelne sõna "toxic". Võib olla nemad on nii kurjad, et nemad ise pole oma eluga rahul, ning arvuti mängud on sobiv koht, et oma kurjust vabastada teiste peale. See koht on ka sobiv selles mõttes, et mitte keegi ei jälgida seda, kas sellist reeglit järgitakse, kuna nendel mängudel mängijaid on üsna palju. Mina ise ei solvanud nende sõnade pärast, pigem hakkasin samamoodi nendele vastata. See oli jube keskkond, ja olen rõõmus, et mina enam seal ei viibi. Muidugi on üsna palju ka neid, kes peavad üksteisest lugu ja suhtlevad viisakalt. Minul olid niisugused mängud ka, need mängud olid kindlasti kõige meeldivamad. Aga paraku mu kogemus näitas mulle vastupidist. Pidage üksteisest lugu ja järgmise bloggini!


Allikad:

https://www.pcmag.com/reviews/dota-2-for-pc

https://infogram.com/virginia-sheas-10-rules-for-netiquette-1g0n2owqewdnp4y

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Eetika ja IT

Eetika ja IT Detsember 6, 2021 Minu blogi viimaseks postituseks on Apple eetikakodeksi analüüs. Tegelikult on olemas The GBS codex (Global b...