esmaspäev, 4. oktoober 2021

Intellektuaalomand

 Intellektuaalomand

Oktoober 4, 2021


Seekord lugesin läbi The Case for Copyright Reform  2. peatükki. Teksti oli hästi kokku pannud, mõtted olid selged ja head, argumendid olid ka veendavad ning täpsed. See teos oli kirjutatud üsna ammu tagasi, aastal 2012, ning mina ei mäleta, kuidas asjaolud olid tol ajal. Vaatamata sellele olen nende mõistega ja pukkumistega nõus. 

* Moral rights unchanged

Mina ka arvan, et autor peab jääma autorina ja tema õigusi peab kaitsma. 

* Free Non-Commercial Sharing

See, et ei saa vabalt jaguda informatsiooni, mina ka pean vabaduse rikkumiseks. 

* 20 Years Of Commercial Monopoly

Monopoli patendi kehtimis aeg on ilmslet üleliigselt suur, olen nõus, peab teha seda lühimaks

* Registration After 5 Years

Siin mina ei saa öelda, et mina olen täiesti nõus. Oma õigusi peab korrektselt registreerida, mingit automaat õigust anda ei tohi. Esimeseks selline automaat registreerimine võib anda vigu, ning sellisel olukorral tekib palju ebamugavusi. Teiseks see, et sa mõtlesid midagi välja, ei tähenda seda, et sinu idee on realiseeritud. Iga idee saab oma värtust siis ja ainult siis, kui sellega tegeldakse ja seda arendatakse, teisel juhul ideel pole väärtust.

* Free Sampling

Vaadates, kui palju remixi on parasjagu Youtubis, see reegel õnnestus üsna hästi. Mina ka arvan, et kui mingi teos, film või muusika vaimustas sind, sul peab olema õigus teha selle baasil uus produkt.

* A Ban on DRM

Minu arvates, tänapäeval seda õnnestus teha kõige paremini. Nüüd võib kasutada ja kopeerida igasugust informatsiooni igasugustest allikatest. Üks asi, mida peab meeles pidama, on korralik allikate viitamine.

Allikad:

http://falkvinge.net/wp-content/uploads/large/The%20Case%20For%20Copyright%20Reform%20(2012)%20Engstrom-Falkvinge.pdf
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Eetika ja IT

Eetika ja IT Detsember 6, 2021 Minu blogi viimaseks postituseks on Apple eetikakodeksi analüüs. Tegelikult on olemas The GBS codex (Global b...